بزرگداشت هشتادمین سال تولد لوریس چکناوریان در آنسامبل اینترنوا

سام بورنگ

رسانه نوا – شب گذشته بیست و پنجم تیر ماه، آنسامبل اینتر نوا در تالار وحدت و با اختصاص عواید حاصل از این کنسرت به کودکان کار روی صحنه رفت.

به گزارش رسانه نوا، آنسامبل اینتر نوا با تقدیر از لوریس چکناواریان و به بهانه سالگرد هشتاد سالگی این هنرمند روی صحنه رفت.

به پاس سال‌ها تلاش و کوشش لوریس چکناوریان برای موسیقی ایرانی این بار بخش خصوصی از او تقدیر کرد.

پروژه «اینترنوا» همکاری بین نوازندگان کلاسیک ایران و اروپا است که از یک کوارتت اروپایی و دو کوارتت ایرانی تشکیل شده است. کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان و همراهی ویکتوریا ماوروموستاکی، میگوئل سابرینو و پدرو سیلو نقش اصلی این اجرا را بر عهده دارند. دو کوارتت ایرانی هم به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی به همراهی، ‌نیلوفر سهی، نگار نوراد، مهدی جوانبخت، تینا جامه‌گرمی، دانیال جورابچی، ماکان خویی‌نژاد و اشکان لایق (سولیست پیانو)، در تعدادی از قطعات، کوارتت اروپایی را همراهی می‌کردند. همچنین در این اجرا علاوه بر آثار چکناوریان مانند «نوستالوژی برای کوارتت زهی»، «رقص هیجان برای تکنوازی پیانو» و «۲۴ باگاتلا» آثاری از شوستاکویچ و دبوسی هم اجرا شد.

این کنسرت را موسسه فرهنگی «بناها و آواها» با تلاش‌های موسسه «ایلیا» در جهت اهداف خیریه برگزار شد. 

 ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان (ایلیا) با هدف ارتقای کیفیت زندگی کودکان نیازمند حمایت‌های ویژه و کودکان بازمانده از تحصیل، فعالیت های خود را در سطح استانی، در چهار مرکز تهران و البرز آغاز کرد. از آنجا که توانمندسازی کودکان جز از طریق مشارکت صحیح آنها در فعالیت های مربوط به آنها و دسترسی آنان به آگاهی و اطلاعات میسر نیست، ایلیا فعالیت خود را بر اساس روش های اجتماع محور در حوزه آموزش ، سلامت، حمایت گیری اجتماعی و پژوهش های میدانی و کیفی بنا نهاده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی