هم نوازی کیهان کلهر و اردال ارزنجان در تالار وحدت

سام بورنگ

رسانه نوا – سیزده الی شانزدهم آذر ماه، تالار وحدت تهران میزبان کنسرت‌های کیهان کلهر و اردال ارزنجان بود.

این کنسرت‌ها درحالی برگزار می‌شد که فروش بلیت‌های آن با رکوردشکنی همراه بود به طوری که طی ۲۹ دقیقه تمامی بلیت‌های چهار شب اجرا به پایان رسید.

پس از تاخیری نیم ساعته و درحالی که کیهان کلهر با انتقاداتی دلیل آن را اجرای تئاتر پیش از این اجرا دانست، دو هنرمند وارد صحنه شدند و کلهر لحظاتی قبل از آغاز برنامه خود، توضیح داد: سازی که امشب در دست من می‌بینید، سازی ۲۵ ساله است که در این مدت در همه اجراها و ضبط هایی که داشتیم همسفر من بوده و می توانم بگویم در تمامی کنسرت‌ها از آن استفاده کرده‌ام. این ساز به دست هنرمند بیاض امیرعطایی ساخته شده که امشب در اینجاست و من به او خوش آمد می‌گویم.

دونوازی این هنرمندان با نوای باغلاما شروع شد و در ادامه، کمانچه به آن پیوست. بازی این دو نوازنده چیره‌دست با سازهای‌شان، کاری می‌کرد که نمی شد از دست‌های‌شان چشم برداشت.

گاهی صدای کمانچه اوج می‌گرفت و گاهی صدای باغلاما و گاهی این دو درهم می‌آمیخت. گاهی کلهر کمانه ساز خود را کنار می‌گذاشت و با ضربه انگشتانش بر روی بدنه ساز و سیم‌ها می‌نواخت. ارزنجان نیز با پنجه کشیدن روی دسته بلند باغلاما، صدایی خوش را ایجاد می‌کرد. ثانیه‌هایی سکوت ایجاد می‌شد و ثانیه‌هایی نیز سازها با سرعت نواخته می‌شد.

در پایان اجرا مخاطبان مشتاق و شیفته برای دقایقی با تشویق‌های مداوم خود از این دو هنرمند تقدیر کردند و کلهر و ارزنجان صحنه را ترک کردند اما مخاطبان که همچنان در حال تشویق این دو هنرمند بودند باعث شدند تا کلهر و ارزنجان دوباره روی سن بازگشته و برای دقایقی دیگر به اجرای بداهه‌نوازی بپردازند.

محمود دولت آبادی، لیلی گلستان، رضا کیانیان، گلاب آدینه، شیرین یزدان بخش، علی قمصری و … از مهمانان ویژه این چند شب اجرا بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی