گروه ماهنی به خواننگی مجید عصری در اردبیل روی صحنه رفت

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه ماهنی روز گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری فدک به اجرای برنامه پرداخت.

به گزارش رسانه نوا، مجید عصری خواننده ۲۶ ساله، سرپرست و خواننده ی گروه موسیقی ماهنی است.

مجید عصری موسیقی خود را در شهرستان اردبیل و زیر نظر دکتر “ناصر عطاپور” شروع کرده و ردیف ها و دستگاه های موسیقی سنتی آذربایجانی را به طور کامل فرا گرفت. وی بعد از گذشت سه سال به باکو عظیمت کرد و نزد استاد تمام موسیقی موغام (استاد قضنفر عباس اوف)به یادگیری هر چه بیشتر موسیقی سنتی پرداخت.

مجید عصری برگزیده جشنواره های داخلی و دارای اجراهای صحنه فراوان در داخل کشور و آخرین مقام ایشان مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی میشود که در کشور آذربایجان در مسابقات بین المللی و سراسری موغام “مقام سوم” را برای میهن عزیزمان کسب کرد.

وی پس از بازگشت از باکو تور کنسرت آذربایجان را برنامه اصلی خود قرار داده و در شهرهای مشگین شهر (۲۲و۲۳ تیرماه)، پارس آباد مغان (۶و۷ مرداد ماه)، تبریز(۱۳و۱۴ اردیبهشت) به صحنه رفت.

آخرین اجرای گروه ماهنی روز گذشته نوزدهم تیر ماه در حضور هم استانی‌ها و در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد.

نکته جالب توجه کنسرت اردبیل پوشیدن لباس با طراحی خاص و با مضمون تاریخی بود، طوری که بر روی لباس وی آثار معروف 《شهر یئری》که قدمت هشت هزار ساله دارد نقش بسته بود و مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

بعد این کنسرت تور آذربایجان ادامه خواهد داشت و برنامه های آینده گروه ماهنی با خوانندگی “مجید عصری” اجرای صحنه‌ای در استان‌های اورمیه و زنجان و اتمام تور در (نوروز ۹۸) در تهران است.

همچنین سرپرست و خواننده:مجید عصری، تار و رهبر گروه:بهروز اسکندری، کمانچه:عباس نجف پور، پیانو نوید اقبالی، بالابان:اکبر سربازی، ناغارا:رضا نباهت، ناغارا باس:آیدین شکری و عود:شهریار الهی اعضای گروه ماهنی را شامل می‌شوند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی