محسن شریفیان: موسیقی محلی در حال پیدا کردن جایگاه اصلی خود است

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی لیان شامگاه گذشته (چهارشنبه، ۲۷ مردادماه) به سرپرستی «محسن شریفیان» در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

کنسرت در حالی که دو نوازنده در بالکن طبقه اول تالار وحدت شروع به نواختن کردند و ۱۳ نوازنده نی‌انبان روی سن متحرک تالار بالا آمدند، آغاز شد. نخستین بخش کنسرت اجرای قطعه‌ای بدون کلام بود و پس از آن«ماهی فروش» دومین قطعه‌ای بود که نواخته و خوانده شد.

با خروج آکا صفوی – خواننده لیان – «محمد فرامرزی» به عنوان خواننده جدید این گروه معرفی شد.

شریفیان در ادامه با بیان خاطره‌ای گفت: قطعه موسیقی بعدی می‌خواهد «سوسو زدن» در یک خانه را  نشان دهد و ما برای اولین بار آن را اجرا می‌کنیم. قطعات «یاریار»، «اُکولو»، «خیام خوانی» و تک‌نوازی نی جفتی و دونوازی با سازهای کوبه‌ای دیگر برنامه‌ها در ادامه‌ی این کنسرت بود.

شریفیان در میان اجراها گفت: موسیقی محلی در حال پیدا کردن جایگاه اصلی خود است. این موسیقی مانند آثار تاریخی است و وظیفه حفظ نغمه‌های منطقه است که در تاریخ ریشه دارد.

دیگر اعضای گروه لیان در این کنسرت حسین سنگسر (نوازنده دم‌دم)، مهدی شریفیان (نوازنده عود)، محمود بردکنیا (نوازنده دمام)، مرتضی پالیزدان (نوازنده ضرب و تمپو)، ایمان قاسمی (نوازنده شیکر، دایره زنگی)، حمید اکبری (نوازنده تمپو، کاخون و دایره)، امین سلیمیان (نوازنده دایره) و حمزه مقدم (نوازنده دایره) بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی