کنسرت «بارانه» پشنگ کامکار در تالار وحدت برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – پشنگ کامکار آهنگساز و نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی، شب گذشته در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.

وی در این برنامه ضمن اجرای یک اثر بداهه نوازی در افشاری، اثر «بارانه» را که یکی از موفق‌ترین آثار تک‌نوازی این ساز است اجرا کرد. ضمن اینکه در بخش پایانی این اجرا نیز سیاوش کامکار و نیریز کامکار پدر را در اجرای سه نوازی «بارانه» همراهی کردند.

پشنگ کامکار نوازنده‌ چیره‌دست سنتور و از بنیان‌گذاران گروه شیدا که سال‌ها پیش «بارانه» را در دستگاه ماهور و بیات اصفهان اجرا کرده بود پیش از آغاز برنامه خود خطاب به حاضران گفت: از اینکه روز جمعه را که روز رفتن به طبیعت و گردش است برای دیدن کنسرت ما انتخاب کردید بسیار ممنونم و خیلی خوشحالم که اجرای زنده «بارانه» را برای امشب انتخاب کردید.

وی ادامه داد: برگزاری این کنسرت چند ماه پیش توسط تهمورس پورناظری به من پیشنهاد شد. او به من گفت که مردم از آلبوم «بارانه» خاطرات بسیار خوبی دارند که بهتر است بار دیگر آن را در قالب یک کنسرت برای مخاطبان اجرا کنم. البته راستش را بخواهید من هم با این اثر خاطرات زیادی دارم زیرا به نوعی تمام خاطرات دوران کودکی من است. من در این آلبوم بود که برای اولین بار با شیوه جدید ساز می‌زدم و امشب بسیار خوشحالم که می توانم بار دیگر با اجرای این اثر در خدمت شما باشم.

علی نصیریان، صدیق تعریف، میلاد کیایی، سیامک آقایی، اردوان کامکار، آزاد میرزاپور، هانا کامکار، تهمورس پورناظری، پدرام درخشانی، بیژن کامکار و … از مهمانان ویژه کنسرت «بارانه» پشنگ کامکار بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی