شمس لنگرودی با «ساکن روان» شعرخوانی کرد

پارسا عمادی

رسانه نوا – اولین برنامه از پروژه «موسیقی تجربه» طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند با کنسرت گروه «ساکن روان» در برج آزادی و کنسرت «درنادئون» در تالار رودکی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی بود.

به گزارش رسانه نوا به نقل از خبرگزاری مهر، در اولین برنامه از سلسله رویدادهای «موسیقی تجربه» گروه موسیقی ساکن روان در برج آزادی تهران روی صحنه رفت و روایتی از خوانش اشعار معاصر ارایه داد.

بصیر فقیه نصیری نوازنده پیانو به همراه احسان بیرقدار خواننده، کار آهنگسازی قطعات این کنسرت را برعهده داشته‌اند. ضمن اینکه علی جعفری پویان و یگانه حسینی‌نیا نوازندگان ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، شقایق صادقیان نوازنده فلوت و سهیل فقیه نصیری نوازنده گیتار الکتریک نیز نوازندگانی بودند که «ساکن روان» را در این اجرا همراهی می‌کردند.

کنسرت با اجرای قطعه «بدرود» با شعری از احمد شاملو آغاز شد و در ادامه نیز خوانشی متفاوت از شعر «انسان» م. آزاد ارایه شد. ضمن اینکه ۲ قطعه بعدی این اجرا نیز به اشعار شاملو و م. آزاد اختصاص داشت؛ «بی تو خاکسترم» و «به تو بگویم» عناوین این ۲ قطعه شعر نو بودند.

در ادامه این اجرا با دعوت احسان بیرق‌دار، شمس لنگرودی شاعر روی صحنه آمد و شعر «بهاریه» خود را همراه با بداهه نوازی پیانو بصیر فقیه نصیری برای مخاطبان کنسرت خواند. «بر سرمای درون» با شعری از احمد شاملو، «زنده باد بال خدا» با شعری از شمس لنگرودی و «اما اگر بهار نیاید» با شعری از منوچهر نیستانی هم عناوین قطعاتی بودند که در ادامه برای حاضران در برج آزادی تهران به اجرا در آمد.

بیرقدار پس از اجرای این قطعات طی سخنانی گفت: باید از گروه «موسیقی تجربه» به دلیل ایجاد یک حرکت تازه در موسیقی ایران تشکر کنم و امیدوار هستم در ادامه جریان ارزشمند حمایت از موسیقی‌های مستقل و جدی ادامه پیدا کند. «میوه‌های ملال»، «بادها»، «چنین یگانه که خواهد بود؟»، «آرام باش» و «جهانی در آرامش» نیز در ادامه اجرا شد تا اجرای اسفند ساکن روان در برج آزادی به پایان برسد.

گزارش تصویری : سولماز همایونی

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی