عالیم قاسم اف: خودم می‌خواهم یک دیوانه باشم!

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست رسانه‌ای کنسرت مشترک پرواز همای و عالیم قاسم اف با بیان جزییات این کنسرت متفاوت در فرهنسگرای ارسباران برگزار شد.

کنسرت «جنجال دو دیوانه» با اجرای مشترک پرواز همای و عالیم قاسم اف به همت موسسه صوت «آوای هنر» به مدیری محمد جلیل پور ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه ۹۵ در تالار بزرگ کشور برگزار می‌شود. به همین بهانه نشست رسانه‌ای این کنسرت ظهر امروز ۱۵ اسفند ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این نشست خبری که بیشتر صحبت‌ها هول نقاط مشترک موسیقی ایران و آذربایجان بود، همای در ارتباط با عنوان حاشیه ساز «جنجال دو دیوانه!» نیز توضیحاتی ارائه داد. عالیم قاسم اف خواننده شهیر آذربایجان نیز ار تجربه‌های موفق خود از کنسرت در ایران و همچنین همکاری با همای صحبت کرد. گزیده صحبت‌های این دو هنرمند را در ادامه می‌خوانید:

پرواز همای: عالیم قاسم اف مانند کوه بی ستون است

– مدتی قبل برای اجرای برنامه به کشور آذربایجان سفر کردم و از مدت‌ها قبل نیز با صدای استاد عالیم قاسم اف آشنا و شیفته این هنرمند بودم، به همین منظور تصمیم داشتم اجرای مشترکی را با او تجربه کنم.

– در اجرای پیش روی از قطعات موسیقی ایرانی در دستگاه اصفهان شروع شده و لابه‌لای اجراها طوری تقسیم بندی شده که دوئت‌هایی در قالب قطعات فارسی و آذری بر اساس موقام‌های ایرانی و آذربایجانی اجرا شود.

– وقتی در شهر باکو شاهد اجرای یکی از برنامه‌های این استاد بودم، شیدایی‌ها و خوانش این هنرمند شهیر واقعاً روی من اثر گذاشت و تصمیم گرفتم تا ایده اجرای مشترک را با وی مطرح کنم.

– من معتقدم عنوان «جنجال دو دیوانه»، واژه بسیار زیبایی بوده و جالب است شما بدانید که خیلی‌ها فکر می‌کردند من خودم را در رتبه و مقام استاد قاسم اف قرار داده‌ام و خودم را دیوانه معرفی کردم در حالی که اینگونه نیست.

– استاد قاسم اف مانند کوه بی‌ستون می‌ماند که جایگاهش در موسیقی مشخص بوده و بهتر است برخی از دوستان منتقد به عنوان «جنجال دو دیوانه» نگاه مثبتی داشته باشند.

عالیم قاسم اف: خودم می‌خواهم یک دیوانه باشم!

– وقتی این جوان رعنا در باکو با من درباره برگزاری کنسرت مشترک صحبت کرد، خوشحال شدم و کارها را برای برگزاری برنامه انجام دادم.

– من تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا تماشاگران ما شاهد یک اجرای انسانی و متفاوت از موسیقی باشد که علی‌رغم تفاوت‌های بین دو زبان، می‌تواند مفاهیم بسیار زیبایی را به آنها منتقل کند و مطمئناً حضور نوازندگان عالی چه در گروه من و چه در گروه پرواز همای می‌تواند به یاری خداوند فضای قابل توجهی را برای یک کنسرت مشترک به وجود آورد.

– این موسیقی که ما می‌خواهیم در کنسرت پیش‌رو به مخاطب ارائه دهیم، متعلق به همه انسان‌هاست و اجرایی است که هدفش باز کردن قلب‌ها و دعوت به عدالت، مهربانی و صلح است.

– این واکنش منتقدان را من در آذربایجان هم دیدم و در آنجا هم برخی‌ها به من گفتند که از عنوان «جنجال دو دیوانه» استفاده نکنید اما وقتی دیدم من در اینجا یک انسان آزاد هستم، به همین جهت ماجرا را ادامه دادند چون می‌دانم من را در آذربایجان و دنیا با همین فضای ذهنی می‌خوانند؛ پس می‌توانم اذعان کنم که خودم می‌خواهم دیوانه باشم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی