اشکان خطیبی: فعالیت ما کاور کردن محض نیست

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست خبری گروه اشکان خطیبی در راستای اجرای این هنرمند در جشنواره موسیقی فجر، ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد.

خواننده گروه موسیقی «قلم را بچرخان» در ابتدای این نشست گفت: من این پروژه را متعلق به خودم نمی‌دانم و براساس طراحی که در ذهنم شکل گرفته، به‌عنوان اجراکننده در آن حضور دارم.

وی ادامه داد: این پرفورمنس متعلق به تمامی هنرمندان گروه است و بیشتر از اینکه یک پرفورمنس موسیقایی باشد، پرفورمنس تجسمی است. اساس این کار تأثیر اجرای موسیقی پاپ روی طراحی و ایده‌پردازی است که سهیل دانش اشراقی در این فضا به ما کمک می‌کند. خطیبی ادامه داد: فعالیت ما کاور کردن محض نیست و سعی کردیم با شیوه نوین و جذاب آثار را اجرا کنیم.

اشکان خطیبی با اشاره به سامانه‌های فروش بلیت جشنواره نیز گفت: من پیش از این درباره نحوه فروش بلیت جشنواره اعتراض کرده‌ام اما از آنجا که دوست ندارم فقط نقاط منفی یک رویداد با توجه به اولین حضورم در جشنواره موسیقی فجر بیش از این پررنگ شود، ترجیح می‌دهم بیشتر از این صحبت نکنم. زندگی من با موسیقی عجین شده و مصائب آن را هم می‌دانم و مسایل گروه‌های بخش موسیقی تلفیقی را هم می‌شناسم و می‌توانم بگویم که دیوار ما کوتاه است. متاسفانه سالن‌ها و میزان دستمزدها آنچنان که باید فراهم نشده است ولی همین که تعدادی از گروه‌های فعال حوزه موسیقی تلفیقی در یکجا کنار هم جمع شده اند، برای من کافی است. البته لازم است به جای خالی اردوان انزابی‌پور و شهاب صادقی در جشنواره امسال اشاره کنم که امیدوارم بتوانیم در آینده از حضور آنها نیز بهره‌مند باشیم. اتفاق امسال با تمام نکات منفی و مثبتی که دارد، دربرگیرنده اتفاقاتی است که باید از آنها درس بگیریم و در سال بعد از این تجربه استفاد کنیم.

سهیل دانش اشراقی تصویرگر کنسرت هم در این نشست خبری بیان کرد: ما برای اجرای فضای مورد نظر ایده‌های زیادی داشتیم که این نوع طراحی، یکی از روش‌های ما بود؛ اینکه یک اثر هنری حوزه موسیقی به چه شکلی می‌تواند روی نقاشی تأثیر بگذارد. البته ما می‌دانستیم که چنین تجربه‌ای بارها و بارها روی صحنه‌های زنده اتفاق افتاده است اما آنچه برای ما مهم بود، رسیدن به فضایی به دور از تکرار بود که بر این اساس یک کار بداهه مبتنی بر نقاشی دیجیتال روی صحنه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کار یک ویدئو آرت است و به هیچ عنوان قصد نداشتیم شو آف روی صحنه اجرا و به مخاطب این موضوع را القا کنیم که توانایی زیادی داریم، بلکه هدف ما فقط و فقط عجین شدن نقاشی با موسیقی است. اینکه با رنگ و کاربردهایی که ما در روی صحنه استفاده می‌کنیم، موسیقی‌ها هم عوض می‌شود.

نیما رمضان یکی از اعضای گروه نوازندگان این کنسرت هم در این نشست گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که اشکان خطیبی یکی از بهترین خوانندگانی است که تا به امروز با او همکاری داشتم و وقتی آرش سعیدی با من تماس گرفت و پیشنهاد حضورم در این کنسرت را داد، بسیار خوشحال بودم که می‌توانم با اشکان خطیبی همکاری‌هایی داشته باشم. وقتی سهیل دانش اشراقی با آثارش در تمرین‌های ما حضور پیدا کرد با خود گفتیم که وی در کنسرت ما چه سمتی دارد اما وقتی نقاشی‌هایی را به ما نشان داد که بسیار عجیب بودند، متوجه کلیت ماجرا شدیم که از نظر من یکی از بهترین خاطرات و تجربه‌های من در عرصه موسیقی است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی