محسن آقایی: اجرای جدیدمان موسیقی خلیج فارس را نیز دربرمی‎گیرد

سام بورنگ

رسانه نوا – گروه موسیقی آوای موج به سرپرستی محسن آقایی در ادامه‌ی نشست‌های خبری جشنواره موسیقی فجر حضور یافت.

محسن آقایی سرپرست گروه آوای موج در ابتدای نشست خبری خود در تالار وحدت گفت: برای دومین سال است که در جشنواره شرکت می‌کنیم. طرحی که سال گذشته ارائه کردیم، موسیقی بوشهر بود و امسال حاشیه خلیج فارس را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: تصمیم داریم برنامه‌های موسیقی که در جنوب کشور اجرا می‌شود (مانند خیام خوانی) را اجرا کنیم. قطعه زار مهمترین بخش اجرای ما در جشنواره فجر است.

بهروز فرح‌شیرازی نیز سپس ادامه داد: کار این گروه، پژوهشی است که طی یک طرح دو ساله انجام شده و شروع آن از سال گذشته بوده است.

او با بیان این‌که قطعه زار و دیزنگرو داستانی طولانی دارد و مربوط به ماه‌گرفتگی در جنوب کشور است، توضیح داد: مردم بوشهر به این اتفاق به‌عنوان ماوراءالطبیعه نگاه و فکر می‌کردند از جنس اجنه است. برخی از آن‌ها فکر می‌کردند، باید این اتفاق را با استفاده از ابزار و فلزات دور کنند، زیرا معتقد بودند ماه‌گرفتگی نتیجه عمل فرازمینی‌هاست و این افراد با سروصدایی که مردم تولید می‌کنند، دور می‌شوند. در واقع، می‌خواستند ماه را از مادر سیاه‌روی نجات دهند.

وی اضافه کرد: این اتفاق ۱۲۰ سال پیش در بوشهر رخ داد و بازگوکننده داستان سیاه‌پوستی است که یک برده عاشق است و به‌دنبال ازدواج با دختر رئیس کنسول‌گری انگلیس است. از آنجا که این وصلت برای انگلیس خطرناک بود، این داستان به‌عنوان یک داستان فرهنگی در بوشهر مطرح است و نکات ظریفی را بیان می‌کند.

آماج عباسی، علیرضا فرحی، سیاوش مهیمنیان، فرهاد گلگون، مهدی گلستان، سهند امامزاده‌ای، امین باسره، پدرام عطایی، هادی منوچهری، مجید پاکدل، مرتضی عنبری، بهنام بهمنی و مجید عباس‌دشتی اعضای گروه آوای موج هستند که در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهند داشت.

همچنین گروهی از کودکان برای نخستین‌بار به شکل برده‌های آفریقایی برای اجرا به صحنه می‌آیند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی