نشست خبری کنسرت‌های شاهین آرین، سپندار، کلون زمان و اِمو بند برگزار شد

سام بورنگ

رسانه نوا – نشست خبری کنسرت گروه های شاهین آرین، سپندار، کلون زمان و اِمو بند صبح امروز با حضور اعضای گروه ها و نمایندگان رسانه ها در برج آزادی برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، گروه های شرکت کننده در این نشست که قرار است تحت عنوان مجموعه برنامه‌ای با عنوان انتهای آزادی، در نماد تهران روی صحنه بروند با حضور در نشست به تشریح برنامه های خود پرداختند.

در ابتدا، مهدی خان محمدی به عنوان تهیه کننده مجموعه کنسرت های انتهای آزادی از حمایت ها و کمک های بی دریغ فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی و کارکنان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نعمت اله پایان، رئیس مجموعه برج آزادی سپاسگزاری کرد و در مورد برنامه انتهای آزادی افزود: این برنامه قرار است به صورت هفتگی در برج آزادی برگزار شده و هیچ محدودیتی در سبک های انتخابی نداریم. طبق گفت و گوهای صورت گرفته و تصمیمات اتخاذ شده تا قبل از ماه محرم، حدود ۱۰ تا ۱۵ اجرا را در سبک ها پاپ، تلفیقی، سنتی، مقامی و الکترونیک روی صحنه می بریم. تمام تلاش ما بر این بوده تا با چهره های مطرح عرصه موسیقی صحبت کنیم چرا که در مرحله اول کیفیت اجرا برایمان اهمیت دارد.
وی ادامه داد: گروه هایی باید در این برنامه اجرا کنند که در شأن برج آزادی باشند و به معرفی این بنا به عنوان یک مجموعه فرهنگی هنری کمک کنند؛ اما راه برای گروه های جوان و صاحب تجربه های جدید، باز است.

خان محمدی در خصوص اجرا در فضای باز برج آزادی افزود: مسلما اجرا در فضای باز مجوعه آزادی اتفاقی منحصر به فرد است اما باتوجه به پتانسیل اجرایی امروز ما و کنترل یک چنین اجرایی در این فضا و در میدان آزادی این اتفاق در حال حاضر شدنی نیست اما به پیشنهاد شما فکر می‌کنیم.

سپس شاهین آرین که قرار است در نخستین برنامه، کنسرت عاشقانه های خود را ۲۸ مرداد در برج آزادی روی صحنه ببرد در خصوص اجرای خود گفت: بعد از اجرای تالار وحدت به پیشنهاد دوستان تصمیم گرفتم یک کنسرت کاملا متفاوت را به صورت آنپلاگد در برج آزادی برگزار کنم. قرار است در این اجرا رویکرد دوباره ای به اجرای سبک آنپلاگد داشته باشیم و فضای جدیدی را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: در ترکیب و انتخاب ترانه ها سخت گیری خاصی دارم و عقیده دارم اگر قرار است موسیقی آنپلاگد اجرا کنیم باید آن را در فضای خودمانی و دوستانه روی صحنه ببریم که سالن برج آزادی این امکان را به ما می‌دهد.
سپس رضا پناهی، یکی از اعضای گروه اِمو بند به استراتژی گروه اشاره کرد و گفت: هدف ما از برگزاری کنسرت ها و پخش آهنگ هایمان، صرفا پرکردن سالن نیست بلکه ما فقط آثاری را پخش می کنیم که ارزش گوش مخاطبانمان را داشته باشد. در اجرای پیش رو هم از تک آهنگ جدید گروه رونمایی کرده و برای نخستین بار این کار را تجربه می‌کنیم.
وی در خصوص آلبوم گروه و زمان انتشار آن گفت: آلبوم اِمو بند یک سال پیش آماده بود اما با توجه به جامعه امروزی ایران، متنوع شدن سلیقه مخاطبان و حساسیت های ما بر روی هر آهنگ، ۸۰ درصد از قطعات را از لیست خارج کرده و تولید برخی از آن ها را از نو شروع کردیم. چرا که می خواهیم حتما کار با کیفیتی را ارائه دهیم.

در ادامه نشست، میلاد قریشی به نمایندگی از گروه موسیقی کلون زمان به معرفی این گروه پرداخت و گفت: ما بر عکس گروه های دیگر که بر پایه ملودی فعالیت می کنند، بر پایه ریتم و با استفاده از سازهای کوبه ای ایرانی فعالیت داریم و در سال ۹۶ آلبوم “در دام ریتم” را منتشر کردیم که همان سال نامزد دریافت جایزه بهترین آلبوم بی کلام سال شد. نگاه ما در این زمینه بهره گیری از مشارکت مخاطبان در اجراست که در هر برنامه خط ریتم و کلام برایشان تعریف می‌شود.

قریشی افزود: حمید قنبری (سرپرست و نوازنده سازهای کوبه ای)، حسام عظیمی (سازهای کوبه ای) و میلاد قریشی (سازهای کوبه ای) اعضای اصلی گروه کلون زمان هستند و نوید توسلی (سنتور)، محمد جواد احمد زاده (سه تار) و پریسا جندقی (سازهای کوبه ای) به عنوان نوازنده میهمان ما را در اجرای ۴ شهریور همراهی می‌کنند.

نوید توسلی نیز در ادامه در خصوص اجرای گروه سپندار در روز ۴ شهریور توضیحاتی ارائه داد و گفت: این کنسرت متشکل از سازهای کوبه ای (حمید قنبری)، سنتور (نوید توسلی) و آواز (حسین علیشاه پور) است که در آن قطعات آلبوم صدایی نیست در دستگاه ابوعطا و دشتی با اشعار شاعران نامدار ایرانی را اجرا می‌کنیم.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی