ژیوار شیخ‌الاسلامی: هیچ جای دنیا برای فستیوال‌ها هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود

سام بورنگ

رسانه نوا – ژیوار شیخ‌الاسلامی سرپرست گروه ژیوار در ادامه نشست‌های رسانه‌ای گروه‌های سنتی جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت حضور یافت.

ژیوار شیخ‌الاسلامی در نشست گروه‌های موسیقی سنتی حاضر در جشنواره موسیقی فجر که صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ دی‌ماه) در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد: گروه «ژیوار» از سال ۱۳۷۷ تشکیل شده و در فستیوال‌های موسیقی فراوانی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده است. سال‌هاست که ما در بخش‌های مختلف جشنواره حضور داریم، حتی در سالی که بخش بانوان را در جشنواره نداشتیم، ما حضور داشتیم.

او ادامه داد: سال گذشته، بانوانی را در جشنواره شرکت دادند که ما نبودیم. به هر حال خوشحالیم که امسال گروه «ژیوار» را برای شرکت در جشنواره دعوت کردند. گروه‌های زیادی از بانوان هستند که باید در جشنواره باشند؛ اما متأسفانه به‌دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها این گروه‌ها نمی‌توانند حضور داشته باشند. به همین دلیل، صدای آن‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود.

سرپرست گروه «ژیوار» بیان کرد: گروه‌هایی مثل گروه ما که قوانین را رعایت می‌کنند، نمی‌توانند در برخی جشنواره‌ها حضور داشته باشند؛ اما گروه‌هایی که صدای‌شان در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، به جشنواره می‌آیند! من این همه سال در صحنه بودم، اما یک آلبوم هم ندارم، اما برخی که در جشنواره امسال شرکت کرده‌اند، کارهایی بیرون داده‌اند و این برای بانوانی که سال‌های سال صدای‌شان شنیده نشده، خوشحال‌کننده است.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: اجرای ما از سه قسمت تشکیل می‌شود، قسمت اول ۴۵ دقیقه، قسمت دوم ۲۵ دقیقه و قسمت سوم ۸ دقیقه است. در این اجرا سه آهنگ فولکلور داریم. بقیه آهنگ‌ها از بهمن به‌مرام است.

وی در پایان گفت: انتقادی که دارم این است که هیچ جای دنیا برای فستیوال‌ها هزینه‌ای از مردم گرفته نمی‌شود. همچنین در جشنواره عدالت در گذاشتن قیمت‌های بلیط وجود ندارد، چرا باید قیمت بلیط و اجراها فرق کند. جشنواره فجر بهتر است بیشتر مرتبط به بچه‌های شهرستان باشد و رقابت باید بین گروه های شهرستانی انجام شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی