مسابقه‌ی استعدادیابی ایرانی مجوز گرفت

سام بورنگ

رسانه نوا – سه شنبه پنجم مرداد ماه نشست خبری فصل اول مسابقه استعدادیابی ایرانی به نام «ویترین»، در خانه ادبیات ایران برگزار شد.

محسن احتشامی روز سه شنبه در نشست رسانه ای برنامه ویترین (کشف استعداد ایرانی) در کانون ادبیات ایران، با اشاره به اینکه طرح اولیه این برنامه از سه سال پیش کلید خورد، اظهار کرد: ویترین اتفاق جدید در حوزه استعدادیابی هنری نسبت به دیگر برنامه های با این تِم است و جای خالی آن در ایران حس می شد.

وی با بیان اینکه اینگونه برنامه های هنری معمولا در دنیا اجرا می شود، افزود: ما در ایران برنامه های مختلف برای کشف استعداد موسیقی، بازیگری و گونه های دیگری داشته ایم اما «ویترین» تلاش کرده تمام استعدادهای هنری را در یک برنامه دور هم جمع کند.

تهیه کننده و کارگردان برنامه ویترین ادامه داد: هدف اصلی این برنامه معرفی استعدادهای جوان در حوزه های مختلف هنری است که به دلایل مختلف نتوانسته اند خود را مطرح کنند. در واقع ما با این برنامه آنها را به مسئولان و برنامه سازان معرفی می‌کنیم.

احتشامی به تهاجم فرهنگی که همواره دغدغه مسئولان بوده است نیز اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی علاوه بر جلوگیری باید چیزی برای عرضه هم وجود داشته باشد تا جوان به دنبال آن برود و ما تلاش کرده ایم با این برنامه شاد و استعدادیاب، با این مقوله نیز مقابله کنیم.

وی زمان و نحوه اعلام فراخوان فصل اول این بخش را تنها از طریق فضای مجازی عنوان کرد و افزود: پس از انتشار فرخوان بیش از ۴۷۰ نفر ثبت نام کردند که ۲۱ نفر برای مسابقه انتخاب شدند و نهایتا در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و پایانی نفر برگزیده انتخاب شده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه DVD های فصل اول برنامه از روز سه شنبه هفته آینده ۱۲ مرداد عرضه خواهد شد، توضیح داد: پس از پخش فصل اول و آشنایی مردم با این برنامه طبق تصمیمات گرفته شده امسال ٣ فصل دیگر برای ویترین برنامه ریزی کرده‌ایم.

احتشامی در معرفی داوران بخش های مختلف ویترین (کشف استعداد ایرانی)، گفت: ۴ داور در فصل اول ما را همراهی کردند که از جمله آنها مرتضی شایسته تهیه کننده نام آشنای سینما، محمد حسین توتونچیان تهیه کننده موسیقی، علی عطشانی کارگردان سینما و خود بنده بودیم.

تهیه کننده برنامه «ویترین» درباره رشته های مورد مسابقه در این جشن نیز توضیح داد: انواع رشته های مختلف از جمله موسیقی، بازیگری، اجرا، تقلید صدا، حرکات نمایشی، ابدعات جدید و هر نوع استعدادی که داوران تایید می کردند در این برنامه وجود داشت.

وی اضافه کرد: در هر فصل یک برنده داریم که توسط داوران انتخاب می شود و پس از پخش DVD ها مردم نیز می توانند از طریق پیامک استعداد مورد پسند خود را انتخاب کنند که در نهایت برگزیده های داوران با مردم در فینال نهایی حضور خواهند داشت.

کارگردان برنامه «ویترین» خاطرنشان کرد: تنها یک استعداد برگزیده خواهیم داشت که مبلغ صد میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد و فرقی هم نیم کند که این انتخاب نهایی از چه رشته ای برگزیده شود.

وی در توضیح بیشتر برنامه بیان داشت: سید جواد یحیوی اجرای برنامه را به عهده دارد و هومن حاجی عبدالهی و عباس جمشیدی نیز گزارش پشت صحنه و مصاحبه با هنرمندان بعد از اجرا را انجام می دهند.همچنین ما در این برنامه آیتمی با نام “نگاه هنرمندان” را داریم که در این آیتم هنرمندان نام آشنایی در زمینه های سینما، موسیقی و… حضور دارند و با دیدن فیلم های اجرای شرکت کنندگان درباره آنها نظر میدهند، لکن نظر این دوستان هنرمند هیچ تأثیری در رأی داوران ندارد.

احتشامی خاطرنشان کرد: در پایان نیز یک جشن بزرگ با حضور برگزیده های «ویترین» خواهیم داشت که استعدادهای خود را به صورت زنده برای مردم اجرا خواهند کرد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، مرتضی شایسته، یکی از داوران مسابقه‌ی استعدادیابی در روند مسابقه، یکی از شرکت‌کنندگان را برای شرکت در یک برنامه سینمایی دعوت کرد.

محمدحسین توتونچیان، یکی از داوران مسابقه می گوید: «ایده‌ی مسابقه‌ی استعدادیابی تازه نیست اما مهم این‌جاست که کسی توانسته با شرایط خاص حاکم بر کشورمان چنین کاری را انجام دهد.»

به گزارش روابط عمومی برنامه؛ در این نشست میلاد احتشامی جانشین تهیه کننده، دستیار کارگردان و خواننده تیتراژ این مسابقه نیز حضور داشت.

 

دیدگاه شما

2 دیدگاه
پاسخ دادن

موافقم. البته موسیقی آذربایجان خودمون و بقیه ترکهای کشور مثل قشقاییها و ترکمنها و خلجهای عزیز هم فراموش نشه چون خیلی غنی و زیبا هستند.

پاسخ دادن

سلام،
در سایت زیبای شما جای نوا و اخبار موسیقی آذربایجانی و ترکی خالی است. با افزودن این بخشها خیل عظیمی از مخاطبان جدی موسیقی جذب وبگاهتان می شوند.
با احترام و آرزوی موفقیت

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی