رونمایی آلبوم اوستا در «شب شنبه ها»

سام بورنگ

رسانه نوا – مراسم رونمایی آلبوم کابوس سپید باحضور عوامل گروه، مهمانان و نمایندگان رسانه ها در تماشاخانه پایتخت برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا؛ در این مراسم از نخستین آلبوم رسمی گروه اوستا بعد از ۱۷ سال فعالیت این گروه رونمایی شد.

آرش شفیعی در ابتدا ضمن خوش آمد گویی، مهمانان را به تماشای اجرای پس از رونمایی دعوت کرد.

سپس شروین زاهدی با تعریف خاطره ای به نخستین همکاری شکل گرفته و آغاز فعالیت گروه اشاره کرد. وی افزود تا پیش از این، دو آلبوم آماده انتشار کردیم که موفق به دریافت مجوز نشد.

سعید دالایی؛ نوازنده گیتار گروه نیز به سابقه فعالیت هنری خویش اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۱۴ سال است که با هم همکاری می کنیم و از همکاری با این گروه خرسندم.

شهرام پولادور نیز از گذشته هنری خود و نحوه پیوستن به گروه گفت.

آرش شفیعی به توضیحاتی در خصوص آلبوم پرداخت و گفت: این مجموعه ۸ قطعه دارد و در واقع گلچینی از همه کارهای پیشین گروه است. خانم نسیم شاملو نیز در اخذ مجوز زحمات بسیاری کشیده است.

قطعات آلبوم بیشتر ملودی آرام و مضامین عاشقانه دارد و جو آلبوم به شکلی است که عشق را به صورت یک کابوس معرفی میکند که در عین غم و ترس سپید است و زیباست.

اثر آخر آلبوم اینسترومنتال و بدون کلام است و میکس و مستر را ارژنگ حقانی پور بر عهده داشته است. اجراهای شب شنبه ها و مجوزهای ویدیوها، اجرا و رونمایی همه به لطف و همکاری تیم شب شنبه ها بوده است.

شفیعی در خصوص جشنواره موسیقی گفت: انشالله سال آینده در جشنواره فجر شرکت خواهیم کرد. وی در خصوص انتخاب نام توضیحاتی داد و افزود: در مورد نام گروه؛ تاکید ما در ابتدای آغاز کار این بود که اشعار فارسی به کار ببریم و میخواستیم شعر فارسی را روی موسیقی خود به کار ببریم. در مورد اسامی مختلف بحث و بررسی کردیم. اوستا یکی از قدیمی ترین خطوط نوشتاری است و پیشگام بوده است.

وی در خصوص بهتر شدن وضعیت موسیقی گفت: زمانی موسیقی رونق میگیرد که به صنعت تبدیل شود و زمانی صنعت می شود که پول در آن تزریق شود. در این سبک موسیقی حمایت ها پایین است. ما این کار را برای دل خودمان انجام می دهیم و دنبال پول نیستیم.اما تا زمانی که طرفداران موسیقی راک از گروه ها حمایت نکنند این موسیقی به جایگاه واقعی خود نمی رسد. مراحل تمرین، ضبط و نشر هم قطعه و آلبوم هزینه های بسیاری دارد و تا زمانی که پول تزریق نشود خیلی گروه ها توانایی انجام این امور را ندارند.

آرش شفیعی ادامه داد: اکثر شعرها را خودم میگم. بار امانت مولانا از اولین اشعاری بود که استفاده کردیم اما بیشتر شعرها را خودم می نویسم چون میخواهیم احساسمان را خالصانه تر به مخاطبانمان منتقل کنیم و همه مراحل کار را خودمان انجام می دهیم تا نتیجه کار یکدست تر باشد و تنها میکس و مستر را خودمان انجام ندادیم زیرا تخصصش را نداریم.

گروه موسیقی اوستا پس از اتمام مراسم رونمایی؛ در دو سانس به اجرای کنسرت پرداخت.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی