نخستین نشست هفتگی «خانه ترانه» در سال جدید برگزار شد

مدیر وبسایت

رسانه نوا – نوزدهم فروردین ماه، فرهنگسرای ارسباران میزبان اولین نشست هفتگی «خانه ترانه» در سال ۹۵ به مدیریت و اجرای دکتر «افشین یداللهی» بود.

در این نشست که با حضور ترانه‌سرایان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شد، طبق روال همیشگی به ترانه خوانی و نقد آثار پرداخته شد. در همین راستا «سارا معینى»،«آرش احترامى»، «عطیه شایان»، «فرهاد خوشخوان»، «محمد زربخش»، «امین حق نظرى»، «سعید سکاکى»، «احسان رشیدى»، «مریم رنجبران»، «عرفان عطار زاده»، «ستار مشایخى»، «میثم بهاران»، «شروین رحیم‌زاده» و «محمد گنجی» به خوانش آثار خود پرداختند.
در این میان «صابر قدیمی» با اشاره به موضوع وزن و عروض در ترانه گفت: بهتر است تنها به فکر سالم بودن وزن نباشیم و وزنى که برای کارهای‌مان انتخاب می‌کنیم با موضوع ترانه متناسب باشد چرا که رعایت کردن همین موضوع باعث جذاب تر شدن بیشتر آثار می‌شود.
در ادامه نیز «داود رحمت الهى»، «پرسا مقدس»، «على ایلیا»، «رویا دیژن»، «حمیدرضا صمدى»، «رویا ابراهیمى»، «عمران میرى»، «امیر توده فلاح»، «مهدى ایوبى» و «صابر قدیمی» به خوانش آثار تازه‌ی خود پرداختند.
«میثم بهاران» که به تازگی اولین مجموعه ترانه‌های خود را تحت عنوان «خب» منتشر کرده است، به معرفی آن پرداخت و از پخش سراسری آن از نمایشگاه کتاب در ماه آینده خبر داد.
«حمیدرضا صمدی» نیز از انتشار مجموعه ترانه‌های خود خبر داد؛ این کتاب با نام «آرامش» و توسط انتشارات «بوتیمار» منتشر خواهد شد. حمیدرضا صمدی همچنین به زودی دکلمه‌های خود را نیز منتشر خواهد کرد که این مجموعه نیز شامل ۴۰ ترانه از کارهای اجرا شده‌ی این هنرمند می‌باشد.
گفتنی است نشست بعدی خانه ترانه در اردیبهشت ماه برگزار و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
عکس ها از لیلا خوشنویس

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی