کافه راک: گفتگو با فرشاد رمضانی

دومین قسمت از برنامه کافه راک، به گفتکو با فرشاد رمضانی اختصاص دارد.

فرشاد رمضانی فراگیری موسیقی را با ساز پیانو از سن ۱۰ سالگی آغاز کرد. از موسیقی را از اساتید موسیقی ایران یاد گرفت. از سال ۱۳۶۸ بصورت رسمی به عنون نوازنده حرفه ای گیتار باس با اولین ارکستر پاپ پس از انقلاب تحت نام «رودکی» آغاز به همکاری کرد.

او در سال های اخیر ۲ آلبوم موسیقی با استایل متفاوت به زبان فارسی منتشر کرد که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

فرشاد رمضانی پیش تولید آلبوم سوم خود را که ترانه های آن به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده، نیز آغاز کرده است. گروه فرشاد رمضانی به نام «دگردیس» از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

او ۸ استودیوی ضبط صدای حرفه ای را در تهران طراحی و مدیریت کرده و اکنون نیز در استودیوی شخصی خود فعالیت دارد.

از سایر فعالیت های حرفه‌ای فرشاد رمضانی می‌توان به صدابرداری، تنظیم آهنگ، طراحی صوت، تدوین صدا و تولید کتاب های صوتی اشاره کرد.

یک دیدگاه

کارو

بله، آقای اعرابی کاملا درست می گویند در دورۀ احمدینژاد فضای موسیقی مخصوصا برای موسیقی راک و متال بسته تر شد، هنرمندان زیادی مجبور به خروج از ایران شده و جلوی انتشار آثار زیادی گرفته شد. ولی به نظر من نباید این را با دورۀ دیگری مقایسه کرد و این ذهنیت را ایجاد کرد که یک دوره ای وجود داشته که فضا برای موسیقی «خوب» بوده است! دورۀ موسوم به اصلاحات هم که از نظر من اصلاحی در آن صورت نگرفت و فقط نامش «اصلاحات» بود وضع چندان تعریفی نداشت و همۀ ما آن دوران را هم به یاد داریم که چه خبر بود. با احترامی که برای آقای اعرابی به عنوان یک پیشکسوت قائلم نمی توانم این مقایسه را از ایشان بپذیرم.