«بانگ آزادی» برای مدافعان حرم بازسازی شد/ سخنی با مسئولان کم‌کار

محمد گلریز
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – محمد گلریز یک قطعه موسیقی برگرفته از سرود ماندگار «بانگ آزادی» برای قدردانی از شهدای مدافع حرم آماده کرده است.

به گزارش رسانه نانو به نقل از مهر، محمد گلریز خواننده پیشکسوت با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های خود بیان کرد: با حمایت مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) قطعه ای را برگرفته از سرود ماندگار «بانگ آزادی» توسط جوانان باذوق تنظیم و برای قدردانی از شهدای مدافع حرم آماده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این کار حس نوستالژیکی برای مخاطبان دارد و ما هم با جایگزینی برخی از کلمات در ترانه اصلی فضای شورانگیز و پر احساسی را به آن اضافه کرده‌ایم که از نظر خودم کار بسیار زیبایی شده و امیدوارم مورد پسند مخاطبان نیز قرار گیرد.

گلریز با تاکید بر اینکه هنرمندان وظیفه دارند برای تجلیل از ایثارگری شهدا نیز اثر خلق کنند، عنوان کرد: کار دیگری هم که تصمیم داریم روی آن تمرکز بیشتری داشته باشیم حرکت به سمت هم‌خوانی و تواشیح در قالبی جدید است که صحبت هایی با هنرمندان فعال این عرصه شده و امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم در این زمینه به نتیجه نهایی برسیم.

این خواننده اظهار کرد: سال گذشته به همت تعدادی از دوستان قطعه ای را به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز تولید کردیم که کار بسیار زیبایی شد اما به دلیل بی‌برنامگی، پخش خوبی نداشت به همین منظور امسال در شکل گسترده تری کار را به مردم معرفی می‌کنیم. البته متاسفم که چنین آثاری در مظلومیت مطلق میان ترانه های رنگارنگ امروزی گم شد و کمتر مسئولی برای پیگیری آن اقدام کرد.

گلریز گفت: من نمی‌دانم واقعا کجا می‌رویم و چه زمانی قرار است مسئولان فکر اساسی برای موسیقی انقلاب و عرضه مناسب آن به مردم داشته باشند؟ آنهایی که مسئول هستند بدانند ما و هم نسلان ما با تمام مهجوریت ها به کار خود ادامه می دهیم. ما دلمان برای موسیقی انقلاب می تپد و بر این باوریم این تنها کاری است که می توانیم در قبال ایثارگری های شهدای مدافع حرم از جمله محسن حججی عزیز انجام دهیم. در این سال ها نهادهایی چون سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمترین حمایت را از چنین آثاری دارند و به قدری در این زمینه کم‌کار هستند که کارهای انقلابی در میان آثار متنوع موسیقی پاپ گم می شود.

این هنرمند در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: این روزها نوعی از موسیقی در کشورمان حرف اول را می زند که من به آن موسیقی «عجق وجق» می گویم. در حالیکه مجموعه هایی چون وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما موظفند برای التیام دل‌های متاثر مردم از شهادت بزرگورانی چون محسن حججی بیشترین حمایت را داشته باشند. این روزها دلهای مردم ما با شهادت جوانان مدافع حرم جریحه دار شده اما نمی دانم چرا هیچ کس به فکر اعتلای موسیقی انقلابی کشورمان نیست.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی