دغدغه خواننده جوان درباره موسیقی ارزشی/ تهیه‌کننده کارهایم خودم هستم

همزه موسوی
یاسمن قاسمی

رسانه نوا – سیدحمزه موسوی گفت: نهاد و سازمانی برای ساماندهی موسیقی ارزشی و حماسی وجود ندارد.

به گزارش رسانه نوا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحمزه موسوی خواننده موسیقی ارزشی در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه موسیقی گفت: از کودکی با حضور در بستر خانواده‌ای مذهبی، قرائت قرآن کریم را شروع کردم و با کسب دو مقام قرآنی در شهر اصفهان راه خودم را در بخش قرائت و خوانندگی پیدا کردم. البته پیش از آغاز به کار در عرصه موسیقی، در هیأت مذهبی مداحی می‌کردم و از سال ۱۳۸۲ به پیشنهاد حجت‌الاسلام موسوی هوایی پای در حوزه موسیقی ارزشی و حماسی نهادم.

وی در خصوص اجرای بیشترین قطعات موسیقی خود در عرصه ارزشی بیان کرد: حدود ۹۵ قطعه موسیقی دارم که همه آنها در حوزه ارزشی و حماسی بوده و کمتر در سبک‌های عاشقانه خوانده‌ام، چرا که اعتقاد دارم در اثری که خوانده می‌شود باید هم دنیا و هم آخرتم را داشته باشم.

خواننده قطعه موسیقی «کربلا، کربلا» افزود: من سعی کردم هنر و اعتقاد خودم را به صورت حرفه‌ای وارد هنر موسیقی کنم.
موسوی در خصوص سبک موسیقی ارزشی و حماسی اظهار داشت: به عقیده من، موسیقی ارزشی، موسیقی اصیل جمهوری اسلامی ایران است، چراکه مملکت ما، حوزه شیعه نشینان و مسلمانان بوده و باید پایه موسیقی آن مبنی بر اعتقادها باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از قطعاتی که امروزه خوانده می‌شود برگرفته از موسیقی غرب است و خاستگاه ایرانی ندارد و در مقابلش خوانندگان خوبی مانند محسن چاوشی داریم که موسیقی و هنر ایرانی را به گوش مخاطبان می‌رسانند.

خواننده قطعه موسیقی «عاشق مبارزه با اسرائیل» با اشاره به اینکه مداحی نوعی از موسیقی است، گفت: مداحی و ستایشگری نیز نوعی موسیقی است و خیلی از مداحان ما باید دستگاه‌های موسیقی را هم بشناسند.

موسوی در خصوص ادامه ندادن رشته مداحی ابزار داشت: هنوز هم مداحی را در هیأت مذهبی ادامه می‌دهم، ولی خواندن در دستگاه اهل بیت (ع) بسیار سنگین‌تر است چراکه باید به واقعه کربلا، مقتل، روضه‌خوانی و مرثیه واقف باشیم.

وی درباره آثار خود بیان کرد: از سال ۱۳۹۲ با خواندن قطعه «کربلا، کربلا» در افتتاحیه شبکه افق بیش از پیش شناخته شدم و بعد از آن آثاری مانند: پیراهن خاکی ،عاشق مبارزه با اسرائیل، ایستادیم و … را در کارنامه خود دارم.

موسوی در ادامه در خصوص حمایت‌های مالی و معنوی موسسات تصریح کرد: قریب به ۵۰ درصد از کارهایم را خودم تهیه‌کننده بودم چرا که همکاری و مذاکره با تهیه‌کنندگان سخت است.

وی درباره دغدغه‌های این روزهایش گفت: با اینکه جوانان بسیاری در عرصه موسیقی ارزشی و حماسی فعالیت دارند، اما نهاد و سازمانی برای ساماندهی این نوع موسیقی نیست و بچه‌هایی که وارد این سبک شدند، همدیگر را نمی‌شناسند.

موسوی در پایان ضمن تشکر از گروه موسیقی خود، عنوان کرد: ترانه بیشترین قطعه‌ها را قاسم صرافان را سروده و عاشوری، مهدی شکارچی و مسعود جهانی تنظیم‌کننده بودند. همچنین آهنگسازی و خوانندگی هم به عهده خودم است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی