مداحی به شیوه موسیقی رپ و راک مناسب آئیین‌های مذهبی نیست!

احد جاودانی
هاتف حسینی

رسانه نوا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، مداحی به شیوه موسیقی رپ و راک را خطرناک برشمرد و گفت: این شیوه قرابتی با عاشورا و آیین های آن ندارد.احد جاودانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران از جمله پیش‌شرطهای برپایی اجتماع بزرگ عزاداران در استان را پیروی از یک فرماندهی متمرکز دانست و گفت: در استان‌هایی که این اجماع بزرگ انجام می‌شود، هیئت‌ها و مساجد قبل از محرم جمع و مصمم می‌شوند تا یک سیاست واحد را طی کنند و مقید به پیروی از مصوبات و این امر موجب شکل گیری اجتماع بزرگ عزاداران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با برپایی خیمه‌ها و هیئت‌ها با بیان اینکه برخی امور، نماد و هویت یک کشور هستند، افزود: ما به‌عنوان یک کشور مذهبی یک سری نماد مانند اذان گفتن و پوشیدن لباس سیاه در محرم داریم اما در عزاداری امام حسین (ع) یک سری امور خودجوش و مردمی و برخی سیاست‌های نظام است و سیاست نظام باید بتواند نیروی خودجوش را هدایت کند.

جاودانی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم مانع برپایی خیمه‌ها شویم، افزود: اما می‌توانیم با تشکیل یک ستاد با همکاری نیروی انتظامی، استانداری و سازمان تبلیغات مردم را ساماندهی و هدایت کنیم تا در چه مکان‌ خیمه خود را برپا کنند تا مزاحمتی برای مردم از حیث ترافیکی و زمان نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم خیمه و هیئت را به‌عنوان یک نماد در کشور شیعی داشته باشیم، خاطرنشان کرد که مساجد ما نمی‌توانند پاسخگوی ازدحام مردم در ایام محرم باشند.

احد جاودانی ضمن تشکر از زحمات جامعه مداحان، با بیان اینکه باید فضای مداحی از حالتی که اکنون به آن سمت می‌رود خارج شود، بر ضرورت صحبت با برخی از مداحان بر هدایت و نظارت آنها تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران مداحی مداحان به شیوه موسیقی رپ و راک را خطرناک برشمرد و افزود: برخی مسائلی که بعضی از مداحان مداحی می‌کنند قرابتی با واقعه عاشورا ندارد و این امر خوب نیست و متون و اشعار باید بدون تحریف و درست باشد و در مداحی خود از آلات موسیقی استفاده نکنند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی