علیرضا جواهری «نگاهی به دوردست‌ها» را منتشر کرد

سام بورنگ

رسانه نوا – آلبوم موسیقی «نگاهی به دور دست‌ها»، گزیده‌ای از آثار مشهور گیتار کلاسیک که توسط علیرضا جواهری برای سنتور کروماتیک ایرانی تنظیم و اجرا شده، منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم مجموعه‌ای‌ از آثار آهنگسازان کشورهای مختلف که قطعاتی ارزشمند را برای ساز گیتار تصیف کرده‌اند. آهنگسازانی از کشورهای اسپانیا، آلمان، برزیل، آرژانتین، اوروگوئه، پاراگوئه، آمریکا و در انتها اثری از یک آهنگساز ایرانی. آثار اجرا شده در آلبوم موسیقی «نگاهی به دور دست‌ها» که به هنرمندانی همچون کاظم موذن، باقر موذن، صادق موذن، بهرام مظلومیان، علیرضا تفقدی، بهزاد میرخانی، بهداد مقدسی، لی‌لی افشار، کارینا کیمیایی و برادران رسا تقدیم شده، به شرح زیر است:

قطعات این مجموعه با ساز سنتور کروماتیک ایرانی اجرا شده اند. این ساز توسط داریوش سالاری طراحی و ساخته شده است. سازهای مشابه این ساز در ابعاد و اندازه های متفاوت توسط سازندگان دیگر نیز ساخته شده است. با سنتور کروماتیک ایرانی قادر به اجرای تمامی فواصل کروماتیک در محدودۀ حدود سه و نیم اکتاو هستیم.

در این مجموعه آثاری از آهنگسازان بزرگ کشور های مختلف تنظیم و اجرا شده است. با توجه به تغییر محدوده های اجرایی، این قطعات در گام های متفاوت با اصل قطعه تنظیم و اجرا شده اند. پیش از این، آلبوم موسیقی «دریچه‌ای بسوی مهتاب» نیز در همین راستا توسط موسسۀ فرهنگی هنری آوای چکاد منتشر شده بود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی