رضا فکری سولیست اپرا هاوس آنتالیا شد

سام بورنگ

رسانه نوا – مهرماه سال جاری با اعلام نیاز اپرای آنتالیا به یک سولیست تنور و با توجه به حضور مستمر علی رهبری در این شهر ترکیه، رضا فکری توسط علی رهبری به مدیریت اپرا معرفی شد.

به گزارش رسانه نوا، در روز ششم اکتبر کمیسیونی در اپرای آنتالیا با حضور مدیریت، رهبر، دو سولیست و پیانیست اپرا برگزار شد که رضا فکری در جمع آنها به اجرای چند آریا از اپرای فلوت سحرآمیز و صیادان مروارید پرداخت و پس از آن به عنوان سولیست تنور این اپرا هاوس انتخاب شد.

رضا فکری (متولد١٣٧١) در نوجوانی با دیدن یکی از کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران به موسیقی کلاسیک علاقه مند شد. او تئوری موسیقی و سلفژ را نزد علیرضا شفقی نژاد، لوریس هویان و آیدین صمیمی مفخم فراگرفت و آواز کلاسیک را نیز با لوریس هویان و گوکسای یاران (سولیست ترکیه ای) کار کرد. او با گروه های کر زیادی از جمله کر ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، آواسا و … آواز خواند و با برگزاری رسیتال های آوازی کم کم خود را با عنوان سولیست مطرح کرد و در کنسرت های گروه کر آواسا سولیست تنور شد.

با حضور علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران، رضا فکری سولوی تنور کارمینا بورانا و قطعه علمدار به آهنگسازی پوریا خادم را به رهبری علی رهبری اجرا کرد. حالا رضا فکری اولین جوان سولیست تنور ایرانی است که در اپرا هاوس آنتالیا حضور خواهد داشت.

اپرای ترکیه دارای سالن هایی در شهرهای آنکارا، استانبول، آنتالیا، ازمیر، مرسین و سامسون است و تحت نظر وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اداره می‌شود.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی