چهارمین کتاب از مجموعه تصانیف «پرویز مشکاتیان» منتشر شد

سام بورنگ

رسانه نوا – چهارمین کتاب از مجموعه تصانیف «پرویز مشکاتیان»، آهنگساز و نوازنده‌ برجسته سنتور، به همت «علیرضا جواهری» منتشر شد.

علیرضا جواهری، آهنگساز، نوازنده سنتور و شاگرد پرویز مشکاتیان است که گردآوری و آوانگاری و نگارش نُت تصنیف های جلد چهارم این مجموعه را برعهده داشته است.

جلد چهارم کتاب «مجموعه تصانیف پرویز مشکاتیان» شامل تصنیف‌های: «گنبد مینا»: در آواز دشتی، شعر حافظ؛ «سرو آزاد»: در آواز دشتی، شعر استاد امیر هوشنگ ابتهاج؛ «گون»: در آواز دشتی، شعر استاد محمدرضا شفیعی کدکنی؛ «ای مردم آزاده کجایید»: در آواز دشتی، بر اساس شعری از محمد دهخدا؛ «پنهان چو دل»: در آواز دشتی و دستگاه ماهور، شعر مولانا؛ «واژۀ آزادی»: در آواز دشتی، بر اساس شعری از سیاوش کسرایی؛ «محبوب من، وطن»: در آواز دشتی، با شعر برزین آذرمهر؛ «بهارا»: در آواز بیات ترک، با شعری از استاد ه. الف. سایه؛ «ایرانی»: در دستگاه ماهور، با شعر روانشاد جواد آذر؛ «جان عشاق»: در آواز بیات اصفهان، با شعر حافظ؛ «رزم مشترک»: در آواز بیات اصفهان، با شعر برزین آذرمهر؛ و «مقدمۀ ققنوس» و «ققنوس»: با ترانه‌ای از زنده یاد استاد پرویز مشکاتیان است و ویرایش آن را نیز «مازیار شاهی»، آهنگساز و نوازنده تار، انجام داده است.

گفتنی است این مجموعه  به همت مؤسسه «چکاد هنر» منتشر شده است.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی