«پسر خورشید» با رقص سرخپوستی در برج میلاد

سام بورنگ

رسانه نوا – کنسرت «لئو روخاس» نوازنده مشهور اکوادوری طی دو شب در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، خوان لئوناردو سانتیلیا روخاس، آهنگساز و نوازنده‌ی اهل اکوادور، برای دومین بار به ایران سفر کرده تا باز هم در تهران به اجرای برنامه بپردازد. روخاس در ابتدای سال ۱۳۹۷ به تهران آمد و کنسرت‌های موفقی را به صحنه برد.

او هم اکنون در تهران به سر می‌برد و طی دو شب گذشته(شانزدهم و هفدهم اسفند) هم در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران کنسرت‌هایش را در میان استقبال علاقه‌مندان به موسیقی برگزار کرد.

کنسرت شب گذشته‌ی(هفدهم اسفند ۱۳۹۷) لئو روخاس در حالی برگزار شد که تمام صندلی‌های مرکز همایش‌های برج میلاد پر از تماشاگر بود و بلیت‌های این اجرا از مدت‌ها پیش به فروش رفته بود.

گروه به صحنه آمد و قطعه ای‌کوتاه نواخت. پسر خورشید با شمایل سرخپوستی‌اش به صحنه آمد. لباس‌های بومیِ سرخپوستانِ امریکای جنوبی، گرما و هیجان او در سخن گفتن و صمیمیتش؛ از همان ابتدا تماشاگران را با او همراه کرد.

«سلام تهران»؛ این نخستسن جمله‌ای بود که روخاس بر زبان آورد و وقتی نواختن را آغاز کرد، روایتگر ملودی‌هایی ساده شد که بسیار جذاب بودند. تصاویری برای همراهی هر قطعه از طریق مانیتورهای صحنه در نظر گرفته شده بود.

محیط زیست و ارتباط میان اجزای سازنده طبیعت نظیر خورشید، خاک و آب از جمله موضوع‌هایی هستند که لئو روخاس، آثارش را با الهام گرفتن از آنها می‌سازد. در قطعه‌هایی که ریتم تندتر می‌شد، گروه حرکت هم به صحنه می‌آمد تا موسیقیِ روخاس را همراهی کند.  انسجام و  هماهنگی گروه حرکات فُرم به سبک سرخپوستی و موسیقی روخاس صحنه های جالبی را در سالن باعث شد.

لئو در بین هر قطعه با حاضران در سالن سخن می گفت. پیش از اجرای یکی از قطعه ها به زبان انگلیسی و با استفاده از زبان بدن از تماشاگران خواست تا گوشی‌های تلفن همراهشان را بیرون بیاورند و چراع قوه‌ها را روشن و سالن را ستاره باران کنند. لئو در اینجا یکی از مشهورترین قطعه هایش با نام «چوپان تنها» را نواخت. قطعه ای که ملودی‌اش ‌به گوش بسیاری از ایرانیان آشناست.

«پسر خورشید» نوازنده پن‌فلوت است اما در  اجرای شب گذشته‌اش از انواع سازهای بادی استفاده کرد. بیشتر این سازهای متعلق به بومیان اکوادور است.

لئو روخاس در اجرای شب گذشته، قطعه‌ای را به مناسبت روز زن، به زنان و مادران تقدیم کرد.

آثاری که روخاس می‌نواخت کوتاه و تنظیم‌هایی ساده داشت و شاید به همین دلیل است که این آثار با مخاطبان بسیاری در سراسر جهان ارتباط برقرار کرده است. روخاس با اصالتی اکوادوری به جاهای مختلف دنیا می‌رود و با زبان موسیقی با مردمان جهان سخن می‌گوید.

لئو روخاس متولد ۱۹۸۴ در اکوادور است. این موزیسین در فصل پنجم مسابقه استعدادیابی Das supertalent پیروز شد و بعد از آن به شهرت زیادی دست پیدا کرد و با آثارش در نقاط مختلف دنیا روی صحنه رفت.

دومین اجرای «لئو روخاس» در تهران به همت موسسه رنگین کمان هنر جوان و تهیه کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی در برح میلاد برگزار شد. کنسرت لئو روخاس برای روز بیستم اسفند ۱۳۹۷ نیز تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این اجرا را از سایت tik 8 تهیه نمایند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی