نخستین آلبوم «سروش عمومی» با نام «۱۸» رونمایی شد

حمیدرضا پیرمحمدی

رسانه نوا – آیین رونمایی و جشن امضا نخستین آلبوم مستقل و بی کلام سروش عمومی نوازنده باسابقه فلوت و سازهای کوبه ای با نام «۱۸»، شامگاه شنبه ۱۸ اسفندماه و با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی در سالن سرنا برگزار شد.

به گزارش رسانه نوا، آلبوم «۱۸» از ۹ قطعه به نام های بهمن، سرنوشت، الفی، چهار فصل، رقص باد، عاشقانه اسپانیایی، آنی، Lebasque و تصور کن تشکیل شده که سروش عمومی، امیرمیلاد نیکزاد، سونی رولینز، نیلوفر محبی، Nino Joscle و جان دنور آهنگسازی قطعات را برعهده داشته اند و دو قطعه از این آلبوم نیز قطعات فولکلور اسپانیایی و فرانسوی است. همچنین سروش عمومی، امیرمیلاد نیکزاد و رافیک بارسقیان نی تنظیم قطعات را برعهده داشتند. ضمن اینکه سروش عمومِ، دارا دارایی، مسعود همایونی، بابک بروجردی، امیرمیلاد نیکزاد، رافیک بارسقیان، نیلوفر محبی، رضا تاجبخش، داریوش صالح پور، سحر میرهاشمی، سعید بنازاده، رامبد رافت و ماکان خوی نژاد نیز به عنوان نوازنده در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته اند.

در ابتدای این مراسم که عبدالله روا از مجریان صدا و سیما اجرای آن را برعهده داشت، تیزر تصویری این آلبوم برای حضار پخش شد و پس از آن، سروش عمومی با تشویق حضار به روی صحنه آمد و در سخنانی کوتاه به مهمانان حاضر در این مراسم خوشامد گفت.

سپس مانی دستگردی کارگردان، فیلمبردار، تدوین گر و گرافیست با تشویق حضار به روی صحنه آمد و در مورد همکاری خود با سروش عمومی در این آلبوم گفت: “حدود دو سال و نیم گذشته و زمانی که سروش عمومی به تازگی از انگلستان به کشور برگشته بود، پس از صحبت هایی که با ایشان انجام دادیم تصمیم گرفتیم که یک کمپانی را به نام «SOMA» تاسیس کنیم و خیلی خوشحال هستم که امشب اولین محصول رسمی این کمپانی در حضور شما عزیزان معرفی می شود. در این راه عزیزانی بودند که در این پروژه بسیار به ما کمک کردند و آشنایی من با آن ها بسیار باعث افتخار است و امیدوارم که لذت کافی را از این آلبوم ببرید.”

پس از صحبت های مانی دستگردی، نیوشا خطیب عکاس و طراح کاور آلبوم نیز به روی صحنه آمد و لحظاتی به صحبت پرداخت و گفت: “اردیبهشت ماه سال جاری استارت عکاسی و طراحی کاور آلبوم را زدیم و فکر نمی کردیم این پروسه زمان بر شود اما این پروژه به دلیل اخلاق و ادبیات خوب سروش عمومی برای من پروژه بسیار جذاب و دوست داشتنی بود و در حال حاضر بسیار خوشحالم که این آلبوم منتشر شد.”

در بخش دیگری از این مراسم موزیک ویدئو قطعه «بهمن» برای حضار پخش شد و پس از آن، مسعود همایونی که در این قطعه به نواختن گیتار الکتریک پرداخته بود، به روی صحنه آمد و لحظاتی به صحبت پرداخت و گفت: “به سروش عمومی عزیز تبریک می گویم که بالاخره آلبومش منتشر شد امیدوارم که موسیقی بی کلام را مثل همیشه حمایت کنید. به دلیل اینکه اصل موسیقی، موسیقی بی کلام است.”

سپس حمیدرضا نصرالهی تدوینگر قطعه «بهمن» نیز به روی صحنه آمد و گفت: “من هم به نوبه خودم به سروش عمومی عزیز بابت انتشار آلبوم جدیدش تبریک می گویم و امیدوارم که از همکاری با من لذت برده باشد.”

در ادامه موزیک ویدئو قطعه «سرنوشت» برای حضار پخش شد و پس از آن، امیرمیلاد نیکزاد آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده پیانو، کیبورد و گیتار این قطعه به روی صحنه آمد و گفت: “همکاری با سروش عمومی در این آلبوم را بسیار دوست داشتم و انشالله به مراحل بالاتر برسد.”

سپس قطعه «الفی» برای حضار پخش شد و پس از آن، رافیک بارسقیان تنظیم کننده و نوازنده پیانو الکتریک و کیبورد این قطعه به روی صحنه آمد و گفت: “اصلا قرار نبود با سروش عمومی همکاری داشته باشیم و یک روز سروش عمومی به منزل من آمد و یک قطعه ای را به صورت زنده نواختیم و حاصل آن قطعه ای شد که در آلبوم سروش عمومی قرار دارد.” سپس آیدا افتخاری دیگر عکاس و طراح گرافیک این آلبوم نیز به روی صحنه آمد و به سروش عمومی بابت انتشار آلبوم خود تبریک گفت.

پخش قطعه «چهار فصل» از دیگر بخش های این مراسم بود و پس از پخش این قطعه، نیلوفر محبی که آهنگسازی و نوازندگی پیانو الکتریک این قطعه را برعهده داشت، به روی صحنه آمد و گفت: “باعث افتخار من است که با سروش عمومی عزیز در اولین آلبوم ایشان همکاری کردم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و قطعا امشب جای پدر بزرگوارشان بسیار خالی است و فرزند هنر زنده کند نام پدر.”

سپس رضا تاجبخش نیز که در این قطعه به نواختن گیتار باس پرداخته بود، به روی صحنه آمد و گفت: “من هم تبریک میگم به سروش عمومی عزیز برای انتشار آلبومش و خدا را شکر می کنم که دوستی مثل سروش عمومی دارم و امیدوارم که سالیان سال در موسیقی بدرخشد.”

پس از صحبت های رضا تاجبخش، داریوش صالح پور که در این قطعه به نواختن گیتار آکوستیک و الکتریک پرداخته بود، به روی صحنه آمد و گفت: “سروش عمومی بی نهایت برای انتشار این آلبوم زحمت کشید و واقعا خودن دل خورده است و برای من هم امشب شب بزرگی است. در حال حاضر سروش عمومی با تک تک ما یک تفاوتی دارد و آن این است که وی یک آلبوم دارد که برای خودش است و این خودباوری را بسیاری از ما موزیسین ها نداریم و ما عادت کردیم همیشه پشت خواننده ساز بزنیم و ما باید تعیین کنیم که بازار موسیقی چه آهنگی را گوش دهد. با احترام به مسعود همایونی عزیز اما بنده با صحبت های ایشان مبنی بر اینکه موسیقی بی کلام موافق نیستم. چرا اسم بی کلام را بر روی موسیقی می گذارید؟ موسیقی موسیقی است و تکلیف آن مشخص است و خیلی افتخار است که به یک موسیقی خواننده اضافه شود و لطفا موسیقی را باور داشته باشید و حمایت کنید. تا زمانی که این خودباوری وجود نداشته باشد، صدا و سیما موسیقی های دیگری را بدون اجازه برش می دهد و آن را پخش می کند و چرا نباید موسیقی های بی کلام ایرانی را در برنامه هایشان استفاده کنند؟”

در ادامه موزیک ویدئو «رقص باد» پخش شد و پس از آن، سحر میرهاشمی نوازنده قانون و پرکاشن این قطعه به روی صحنه آمد و گفت: “من هم به سروش عمومی عزیز بابت انتشار آلبومش تبریک می گویم و خیلی خوشحالم که در این مجموعه همکاری داشتم و امیدوارم که در آلبوم های آینده ایشان نیز همکاری داشته باشم.”

سپس سروش عمومی در مورد انتشار قطعه «رقص باد» گفت: “قطعه رقص باد برای خانم میرهاشمی بود و به دلیل اینکه این قطعه را من بسیار دوست داشتم، با اجازه ایشان این قطعه را برداشتم و آهنگساز این قطعه یک گیتاریست اسپانیایی به نام «Nino Joscle» بود. خانم میرهاشمی در این آلبوم در سه قطعه حضور داشتند و در این آلبوم یک هدفی داشتم و آن این بود که ساز قانون که یک ساز ایرانی است، استفاده ای از آن شود که هیچ وقت از آن استفاده نشده است.”

پس از صحبت های سروش عمومی، آخرین موزیک ویدئو این قطعه به نام «Spanish Love Song» برای حضار پخش شد.

بخش پایانی این مراسم، به جشن امضا آلبوم اختصاص داشت و هواداران با در دست داشتن آلبوم های خود به نوبت به سمت سروش عمومی برای امضا و عکس یادگاری رفتند.

شایان ذکر است که در این مراسم به تمام عوامل آلبوم لوح تقدیر و تندیس اهدا شد.

پدرام کشتکار، ساناز کاشمری، امیرمحمد متقیان، شیرین واعظی، شاهین آرین، مهرداد هویدا، پویا نیکپور، الهام نورانی، بهار ایلچی، نازلی سلطانزاده، ندا بهزاد، امیرحسین اویسی، مهدی فردی، فربد یزدان فر، مجید ترکاشوند، پرسا مقدس، هومن غفاری، حمیدرضا آداب، آرین قیطاسی و… از جمله مهمانان این مراسم بودند.

دیدگاه شما

جدیدترین رویداد موسیقی

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ناصر چشم آذر

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

رضا صادقی

محل برگزاری:

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

سیروان خسروی

محل برگزاری: مرکز همایش های برج میلاد

0
روز
12
ساعت
31
دقیقه
10
ثانیه

ماکان بند

محل برگزاری: سالن میلاد نمایشگاه بین المللی